دفترچه راهنمای Apple II که توسط استیو جابز امضا شد به قیمت ۷۸۷۴۸۴ دلار فروخته شد

دوشنبه 1 شهريور 1400
22:41
مهدی چنگیز

دفترچه راهنمای کامپیوتر Apple II که توسط استیو جابز و مایک مارکولا امضا شده است در مزایده ای به قیمت ۷۸۷۴۸۴ دلار در این ماه به فروش رفت. این دفترچه راهنمای ۱۹۶ صفحه خطاب به Julian Brewer نوشته شده است که پسر Michael Brewer می باشد.

مایکل برور کسی است که برای اولین بار حق پخش محصولات اپل و کامپیوترهای اپل را در بریتانیا در سال ۱۹۷۹ به مذاکره گذاشت. این دفترچه راهنما دارای یک پیام شخصی در درون خود می باشد : جولیان نسل تو اولین نسلی است که با کامپیوتر ها رشد خواهد نمود، برخیز و دنیای خود را تغییر بده. استیو جابز ۱۹۸۰.

سایت RR Auctions که دفترچه راهنمای Apple II در آن به فروش رفته، سایر آثار به جا مانده و خاطره انگیز از استیو جابز را نیز قبل از این در قیمت های بالا به مزایده و فروش رسانده است. از آن جمله به نامه‌ای که استیو جابز در آن می‌گوید : من متاسفم که نمی توانم هیچ اتوگرافی را امضا کنم به قیمت ۴۷۹,۹۳۹ ، پکیج نرم افزاری NeXTSTEP نیز به قیمت ۲۱۰,۳۲۵ به فروش رفت.

علاوه بر این کامپیوتر نسل قبلی آن Apple-1 نیز که با قیمت ۴۶۴,۸۷۶ به فروش رفت و نکته جالب توجه دیگر این است که یک مادربرد مکینتاش نیز به قیمت ۱۳۲,۰۴۹ در آن به فروش رفت. کامپیوتر لیزا اپل نیز با قیمت ۹۴,۹۴۹ از دیگر محصولاتی که در این سایت به فروش رفته است.

می توان به یک کپی از مک ورلد شماره ۱ اشاره کرد که توسط استیو جابز و استیو وزنیاک امضا شده و برای قیمت ۲۰۱,۰۲۱ فروخته شده و در نهایت یک ژاکت چرمی که توسط جابز پوشیده شده بود نیز در سال ۱۳۸۳ برای قیمت ۶۶,۴۶۶ در این سایت به فروش رفته است.

اپل هر از چند گاهی برخی از محصولات قدیمی خود را در لیست وسایل عتیقه این شرکت قرار می دهد که همین امر باعث می‌شود که قیمت این گونه محصولات کامپیوتر های قدیمی مک در مزایده ها با قیمت گزاف به فروش رود.


[ بازدید : 66 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به texnoli است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]