یک نامه سرگشاده از اپل می‌خواهد که پروژه اسکن کردن آیکلاد را اعمال نکند

سه شنبه 19 مرداد 1400
23:10
مهدی چنگیز

یک نامه سرگشاده در اینترنت همراه با تقاضا ها و پشتیبان های بسیار زیادی منتشر شده است و از اپل می‌خواهد که پروژه جدید حفظ حریم شخصی کودکان را که باعث می‌شود اپل محتویات آیکلاد کاربران را قبل از آپلود کردن اسکن نماید متوقف کند.

در این میان افراد مهم و کارشناسان مسائل امنیتی که این نامه را امضا نموده اند می توان به نام ادوارد اسنودن اشاره نمود. این نوشته بیشتر شبیه به یک هشدار به اپل می باشد تا یک نامه سرگشاده باشد. در پی اعلام روز سه شنبه اپل که قصد این شرکت را اسکن نمودن آیکلاد افراد برای جلوگیری از سوء استفاده های احتمالی از کودکان مشخص نمود، در این نامه آمده است اگرچه استفاده از کودکان مسئله بسیار مهم ست و هرگونه عملی که بتواند را آن جلوگیری کند بسیار حائز اهمیت است. اما طرح اپل برای اسکن نمودن آیکلاد اشخاص حفره‌های امنیتی و بکدور هایی را ایجاد می‌کند که می‌تواند حفاظت حریم شخصی تمام کاربران را برای تمام محصولات اپل مورد تهدید قرار دهد.

در این نامه آمده است اگر این طرح توسط اپل اجرا شود کلیه عکس ها قبل از آنکه به آیکلاد آپلود شوند در وسیله کاربر مانند آیفون مورد اسکن قرار می‌گیرند و این اسکن فقط شامل عکس هایی است که به آیکلاد فرستاده می شود. ابزار دوم اسکن از خصوصیات درک ماشینی استفاده می‌کند تا نوجوانان زیر سن ۱۷ سال را از دریافت پیام هایی که احتمال سوء استفاده های مختلف از آنها می‌شود را جلوگیری کند و والدین در این حالت نیز توسط این سیستم جدید مطلع می شوند.

اما آنچه که از لحاظ مسائل امنیتی و فنی مهم است تکنیک اپل برای این کار باعث صدمه زدن به حفاظت حریم شخصی کاربران می شود. در این مورد طبق نظر متخصصان بیان می شود از آنجا که هر دو ابزار اسکن در داخل وسیله کاربر کار خود را انجام می‌دهند پتانسیل این وجود دارد که داده های انکریپت شده درمعرض دست افراد خارجی قرار گیرد.


[ بازدید : 254 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به texnoli است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]