اپل، گوگل و آمازون تاریخ رونمایی سیستم یونیورسال Matter برای سیستم اسمارت هوم را به ۲۰۲۲ به تعویق ان

چهارشنبه 27 مرداد 1400
22:33
مهدی چنگیز

بر اساس پست بلاگ منتشر شده توسط شرکت Alliance، پلتفرم مشترک ارتباط سیستم اسمارت هوم که قرار است شرکت های اپل گوگل و آمازون با کمک یکدیگر رونمایی کنند بر اساس اعلام این شرکت ها تا زمان آماده سازی Matter استاندارد برای این سیستم ها به تعویق افتاده است. شرکت ارتباطی سیستم های اسمارت خانگی قصد آن دارد که بتواند اکوسیستم اسمارت هوم را به صورت مشترک از سه غول تکنولوژی بنا کند.‌

پلتفرم Matter که در سال قبل معرفی شد و از آن قبلا به عنوان پروژه Project CHIP نام برده می شد در حقیقت یک نوع سیستم ارتباطی بر پایه آی پی مشترک می باشد که می تواند یک استاندارد یونیورسال را در اختیار توسعه دهندگان قرار دهد تا بتوانند اپلیکیشن های مناسب برای سیستم مشترک اسمارت هوم بنا کنند.

شرکت آلیانس این پروژه مشترک را قرار بود پایان سال جاری به اتمام برساند اما بر اساس آخرین اعلام این شرکت تا سال ۲۰۲۲ به تأخیر افتاده است. این گروه می گویند که که بخش Matter تا حد زیادی تکمیل شده است، اما بر اساس اطلاعات به دست آمده از پست بلاگ پروژه هنوز در حال توسعه می باشد و توسعه دهندگان می توانند برای ثبت نام نمودن جهت دریافت مجوز ساخت اپلیکیشن های این پلتفرم اقدام کنند.

چندین شرکت سازنده لوازم جانبی اسمارت هوم تا به حال استفاده از Matter را به عنوان پروتکل استاندارد به ثبت رسانده‌اند. این شرکت ها شامل آمازون، Comcast، Eve Systems، هواوی، گوگل و غیره می باشند. با تکمیل شدن و آغاز به کار این تجهیزات و پروتکل های مشترک می‌توان انتظار داشت که در آینده تجهیزات خانگی در بخش اسمارت هوم توانایی ارتباط با اینترنت و استفاده از اپلیکیشن های مختلف را داشته باشند.

از طرف دیگر با عمومی تر شدن تکنولوژی ۵ جی امکان هماهنگی بیشتر بین شبکه اسمارت هوم پدید خواهد آمد و همینطور بهبود یافتن پروتکل های ارتباطی در این تکنولوژی جدید باعث خواهد شد که سیستم های خانگی بتوانند بیشتر به سمت هوشمند شدن قدم بردارند. بنابراین پروتکل مشترک اخیر در آینده نزدیک می تواند تحول عظیمی را در زمینه سیستم های اسمارت هوم مانند اسپیکرهای هوم پاد و هوشمند تر شدن تجهیزات خانگی پیش روی قرار دهد.


[ بازدید : 100 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به texnoli است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]