تحلیل گران: آیفون ۱۳ دارای مدل های یک ترابایتی و حسگر لیدار خواهد بود

سه شنبه 12 اسفند 1399
17:14
مهدی چنگیز


بر اساس تحلیل گران موسسه تحلیل داده های Wedbush آیفون ۱۳ می تواند دارای مدل هایی با یک ترابایت حافظه برای برخی مدل‌ها و همین طور اسکنرهای لیدار برای تمامی مدل ها بشود.

این شرکت تحقیقاتی در یاداشتی به سهام گذاران اپل می‌نویسد که داده‌های حاصل از چرخه تامین کننده های شرکت های آسیایی خبر از این واقعیت می دهد که مدل های مجهز به تکنولوژی ۵G تا سال ۲۰۲۲ با افزایش تقاضا همراه خواهند بود. اما نشت دهنده‌ی معروف اپل جان پروسر در ماه گذشته آب سردی را بر روی ایده های قبلی که بیان می نمود مدل های آیفون ۱۳ می تواند گزینه های حافظه یک ترابایتی داشته باشد ریخت.

اپل در حال حاضر فقط برای برخی مدل های آیپد پرو گزینه ۱ ترابایتی را به بازار عرضه کرده است، اما افزایش میزان حافظه داخلی برای دارندگان آیفون نیز منطقی به نظر می رسد به ویژه آن که اگر آنها بخواهند با قابلیت های جدید عکسبرداری مانند ProRAW کارکنند نیاز به حافظه بیشتری خواهند داشت، چرا که فایل های اخیر ۱۰ تا ۱۲ بار بزرگتر از فایل‌های HEIF و JPEG می باشند. این بدان معنی است که کاربران در آینده به مقادیر بالای حافظه داخلی در روی وسیله های خود نیاز دارند یا اینکه آنها باید برای فضاهای اضافی در روی آیکلاد مقدار هزینه بیشتری را متقبل شوند.

گزارش‌های قبلی هم چنین پیشنهاد می کند که اپل از حس گر لیدار خود برای تمام مدل های آیفون ۱۳ در سال ۲۰۲۱ استفاده خواهد کرد. اما این در حالی است که برای مدل های آیفون ۱۲ فقط مدل‌های پرو و پرومکس دارای این اسکنر می باشند.

بر اساس پیش بینی های شرکت Wedbush آیفون ۱۳ هم چنان می‌تواند برای اپل تغییر دهنده بازی باشد چرا که آیفون ۱۲ از فروش بسیار بالایی برخوردار است. از طرف دیگر پیش‌بینی می‌شود که اپل برای معرفی آیفون ۱۳ از همان رویداد مرسوم هر ساله سپتامبر خود استفاده کند و مدل های آیفون ۱۳ با همان اندازه مدل های آیفون ۱۲ معرفی خواهند شد که شامل آیفون ۱۳ مینی ۵.۴ اینچی، آیفون ۱۳ ۶.۱ اینچی و آیفون ۱۳ پرو ۶.۱ اینچی و آیفون پرومکس ۶.۷ اینچی می باشد.


[ بازدید : 144 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

فیسبوک در پی اعمال ویژگی تشخیص چهره در عینک های هوشمند آینده خود

سه شنبه 12 اسفند 1399
17:11
مهدی چنگیز


بر اساس گزارشات فیسبوک در حال به ثبت رساندن پتنت هایی است که مربوط به قانونی کردن تکنولوژی تشخیص چهره برای عینک های هوشمندی است که این شرکت در حال ساخت آن می‌باشد و قرار است که تا پایان امسال به بازار عرضه شود.

بر اساس منابع خبری رئیس بخش واقعیت مجازی و BuzzFeed News فیسبوک به نام Andrew Bosworth به کارمندان خود گفته است که این شرکت در حال ارزیابی اعمال قابلیت تشخیص چهره بر روی وسیله های خود می باشد. بر اساس این گزارش Andrew Bosworth بلافاصله تاکید نمود که هنوز تصمیم جدی در این مورد گرفته نشده است.

این تا حد زیادی بدان دلیل است که موانع زیادی بر سر قانونی کردن این ویژگی برای فیسبوک وجود دارد، زیرا این قابلیت تا حد زیادی مربوط به هویت کاربران و همین طور اطلاعات شخصی آنها می شود و از این لحاظ می تواند برای فیسبوک بسیار سخت خواهد بود که به مردم پیشنهاد کند که برای جستجوی سایر کاربران و دوستان خود خود از اسکن صورت خود استفاده کنند.

در پی انتشار این خبر Andrew Bosworth در توییتر نیز نوشته ای را به اشتراک گذاشت که بر آن تاکید می کرد فیسبوک در ارتباط با توسعه عینک های AR و VR بسیار جدی بوده است ولی هنوز توسعه و ساخت تکنولوژی های مربوط به این وسیله هنوز در مراحل اولیه قرار دارد.

او در ادامه حرف هایش می گوید که تشخیص چهره یکی از موضوعات بحث برانگیز می باشد و باید در این زمینه به صورت عمومی برای همه معایب و مزایای آن به خوبی به بحث گذاشته شود. همچنین تاکید دارد که محصولات آینده تکنولوژی هم چنان می تواند بدون استفاده از ویژگی تشخیص چهره به کار خود ادامه دهند، اما بسیار خوب خواهد شد که با پیشروی در مراحل قانونی کردن تکنولوژی‌های مربوط به این ویژگی بتوان به پیشرفت‌های موافقت های قابل قبولی در چند سال آینده رسید.


[ بازدید : 131 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

چگونه اندازه‌ی متن را در اپل واچ افزایش دهیم؟

چهارشنبه 29 بهمن 1399
18:34
مهدی چنگیز


مدل‌های اپل واچ در اندازه‌های ۴۰ و ۴۴ میلی متری به کاربران ارائه شده است و هر مدلی را انتخاب کنید، دارای صفحه نمایش OLED شفاف و روشن هستند که برای نمایش متن با بیشترین وضوح طراحی شده اند.

با این حال، اگر چشمان شما نوشته‌های ریز را به خوبی نمی‌بیند یا مرتباً از خستگی چشم رنج می‌برید، افزایش نور پس زمینه خواندن متن را برای شما راحت‌تر نمی‌کند. خبر خوب این است که اپل واچ شامل یک ویژگی مفید است که به شما امکان می‌دهد اندازه متن را روی صفحه نمایش اپل واچ خود افزایش دهید.

جهت افزایش اندازه‌ی متن در اپل واچ:

  • (چرخ دنده‌ی دیجیتالی) Digital Crown را در Apple Watch خود فشار دهید و برنامه Settings را از لیست برنامه‌ها انتخاب کنید.
  • صفحه را اسکرول کنید و Display & Brightness را انتخاب کنید.

Text Size را انتخاب کنید.

  • برای بزرگتر کردن متن، نوار لغزنده را به سمت راست حرکت دهید.
  • اگر هنوز خواندن متن دشوار است، بر روی chevron در سمت چپ بالای صفحه ضربه بزنید تا به منوی قبلی برگردید، در اینجا می‌توانید Bold Text را فعال کنید.

مانند بسیاری از ویژگی‌های Apple Watch، از طریق iPhone نیز می‌توانید گزینه‌ی Text Size را کنترل کنید. به سادگی برنامه Watch را راه اندازی کنید ، از زبانه My Watch در پایین صفحه ضربه بزنید ، سپس Display & Brightness را انتخاب کنید، در اینجا یک اسلایدر مشابه برای تنظیم اندازه متن ساعت خود پیدا خواهید کرد.

اگر این ویژگی را مفید می دانید، فراموش نکنید که قابلیت های قابلیت دسترسی دیگری نیز در اپل واچ وجود دارد، مانند امکان بزرگنمایی صفحه ، بزرگتر کردن آیکون ها و… که می توانید از آنها اسفاده کنید.


[ بازدید : 127 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

رنو بنا به نظر تحلیلگران می تواند یکی از کاندیداهای مناسب برای تولید اپل کار باشد

يکشنبه 26 بهمن 1399
16:38
مهدی چنگیز


رنو می تواند به عنوان یکی از کاندیداهای مناسب برای همکاری با اپل در جهت تولید اپل کار در نظر گرفته شود. بنا به گزارشات اپل در حال یافتن شرکت دیگری است که بتواند از آن برای به واقعیت رساندن ایده اپل کار از آن کمک بگیرد. این در حالی است که گزارش‌های اخیر نشان می‌دهد که شرکت هیوندای دیگر مذاکرات خود با اپل را به پایان رسانده است.

تحلیلگر جی پی مورگان گزینه مناسب دیگری را در این مورد مطرح می کند و شرکت رنو را پتانسیل خوبی معرفی می نماید. بنا به نظر او از رنو خیلی جهات شبیه به شرکت نیسان است زیرا این شرکت از سال ۱۹۹۹ با نیسان همکاری داشته و همینطور ۱۰ برند زیرشاخه خود را نیز کنترل می‌کند.

این تحلیل‌گر در یادداشتی به اپل اینسایدر نوشت که این‌گونه فرضیه ها شرکت رنو را به عنوان یکی از پتانسیل های قابل توجه برای همکاری با اپل معرفی کند. دلایلی وجود دارد که رنو می تواند به اپل برای همکاری با اپل تمایل داشته باشد که از آن جمله می توان به سابقه بسیار عالی این شرکت در بستن قرارداد و همکاری با سایر غول های بزرگ تکنولوژی اشاره نمود.

یکی از مزایای بزرگ شرکت رنو ظرفیت تولید این شرکت خودروسازی است که در حال حاضر بیش از یک میلیون تنها در منطقه اروپا افزایش ظرفیت تولید دارد.

این خود دلیل مناسبی است که این شرکت می‌تواند از پتانسیل لازم برای همکاری با اپل برخوردار باشد. بنا به نظر این تحلیلگر اینگونه خصوصیات رنو را بسیار مناسب تر نسبت به هیوندای برای همکاری با اپل نشان می دهد.

زیرا بر اساس گزارش ها اپل قصد دارد در چند سال اول ۱۰۰ هزار خودرو تولید کرده و آن را پس از چند سال با گذشت زمان به ۴۰۰ هزار واحد در سال برساند. یکی از مشکلات کار با اپل این است که این شرکت کنترل خیلی زیادی بر روی تامین کننده های خود تحمیل می کند و برای آنها محدودیت هایی را ایجاد می نماید.

اما شرکت رنو احتمال زیادی وجود دارد که به اپل برای انتخاب تامین کننده های خاص خود برای این پروژه انعطاف پذیری قابل توجهی را از خود نشان دهد.


[ بازدید : 103 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

صد میلیون نفر در حال حاضر از اپل واچ استفاده می کنند

يکشنبه 26 بهمن 1399
16:36
مهدی چنگیز

x

اپل واچ در ماه دسامبر افزایش قابل توجهی را از لحاظ میزان کاربر استفاده کننده این وسیله نشان داد، به طوری که توانست از مرز رکورد ۱۰۰ میلیون نفر بگذرد. این اطلاعاتی است که بر اساس نظر تحلیل گر Neil Cybart حاصل گردیده است.

در تحقیقی که در وبسایت Above Avalon در روز پنج شنبه منتشر شد، تخمین زده می شود که میزان استفاده از اپل واچ با سرعت زیادی در حال افزایش می باشد، به طوری که در سال ۲۰۲۰، ۳۰ میلیون کاربر جدید از این وسیله استفاده می کنند.

این میزان استفاده کننده از اپل واچ بیشتر از مجموع کاربرانی است در سال‌های ۲۰۱۵ ۲۰۱۶، و ۲۰۱۷ از این وسیله استفاده کرده اند. با رقم ۱۰۰ میلیون کاربر می‌توان اپل واچ را در میان سایر محصولات محبوب اپل در مقام چهارم بعد از آیفون، آیپد و مک قرار داد.

علاوه بر این بر اساس ارقام بدست آمده پیش‌بینی می‌شود که تعداد کاربران اپل واچ حتی از میزان کاربران کامپیوترهای مک در سال ۲۰۲۲ عبور نماید. این شرکت تحقیقاتی عقیده دارد که برای اینکه اپل واچ بتواند رکورد تعداد کاربران آیپد را نیز بشکند، سال های بیشتری طول خواهد کشید. زیرا در حال حاضر میزان فروش آیپد با توجه به بحران اخیر در حال افزایش چشمگیری می باشد.

بر اساس نتایج حاصل از این تحلیل چهار عامل اصلی در رشد با افزایش تعداد کاربران اپل واچ موثر بوده‌اند: شکل ظاهری و نوع طراحی قابل تغییر، توانایی و قابلیت های این محصول، قابل پوشیدنی، طراحی خوش فرم و همینطور اکوسیستم اپل.

بنا به نظر این تحلیل‌گران این محصول هنوز جای بسیار زیادی برای رشد دارد و آن طور که این موسسه اعلام می‌کند تنها ۱۰ درصد از کاربران آیفون در حال حاضر از اپل واچ استفاده می کنند. این درصد در سال ۲۰۱۰ پایان ۲۰۲۰ به ۳۵ درصد رسید که نشان دهنده ی رشد بسیار خیره کننده در میزان کاربران می باشد. اگر بخواهیم این میزان را در مقیاس جهانی بررسی کنیم می‌توان تعداد استفاده کنندگان از اپل واچ را بالای ۳۰۰ میلیون نفر تخمین زد.


[ بازدید : 94 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

اپل از همکاری سه شرکت هیوندای، جنرال موتورز و PSA برای ساخت اپل کار استفاده می کند

چهارشنبه 15 بهمن 1399
22:19
مهدی چنگیز


مینگ چی کو تحلیل گر اپل در روز دوشنبه پیش بینی های خود را در ارتباط با وسیله نقلیه ساخت اپل به نام اپل کار بیان نمود و مطابق با اظهارات او اپل در حال مذاکره نزدیک با هیوندای بر سر تولید مدل اولیه اپل کار می باشد که می تواند به نهایت به تولید وسیله نقلیه نهایی شده بیانجامد.

در این مورد شرکت صاحب نام صنعت اتومبیل سازی دیگری به نام های جنرال موتورز و یک شرکت اروپایی سازنده اتومبیل به نام PSA نیز در این مورد همکاری خواهند داشت. این تحلیل گر در یادداشتی به سهام داران و سرمایه‌ گذاران اپل بیان نمود که اپل کار تحت پلتفرم ماشین الکتریکی هیوندای به نام E-GMP ساخته خواهد شد که یکی از سازندگان شناخته شده و معتبر تولید و طراحی ماشین های برقی است. در حالی که زیر شاخه شرکت هیوندای کیا نیز در آمریکا در تولید این وسیله مشارکت هایی خواهد داشت.

E-GMP که در ماه دسامبر رونمایی گردید یک وسیله‌ی نقلیه الکتریک می باشد که شامل دو موتور مجهز به دیفرانسیل عقب می باشد و شامل بخش های مختلف مانند سلول های باتری و یک سیستم شارژ کننده و دیگر قطعات سازنده بدنه می باشد. بر اساس ادعای این کمپانی این ماشین برقی می‌تواند تا ۳۱۰ مایل در حالت فول شارژ مسافت خود را ادامه داده و در مدت ۱۸ دقیقه تا ۸۰ درصد شارژ برسد. شتاب این وسیله نقلیه برقی شتاب صفر تا ۶۰ مایل بر ساعت این وسیله برقی در حدود سه ماه و نیم ثانیه بوده و قادر است که حداکثر سرعت ۱۶۰ مایل بر ساعت سرعت بگیرد.

در این مورد شرکت هیوندای قصد دارد که برای تولید مدل‌های مختلفی تحت برند اصلی و همین طور تحت برندهای زیر شاخه خود نظیر کیا از این پلتفرم وسیله‌ی برقی استفاده نماید. همان طور که شایعات قبلی ادعا می کرد اپل از تامین کننده های متعددی برای تولید وسیله نقلیه خود استفاده خواهد کرد. در این مورد لازم به ذکر است که در ماشین های برقی ۴۰ تا ۵۰ برابر قطعات بیشتر نسبت به در گوشی‌های همراه بکار رفته است.


[ بازدید : 96 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

اپل کار ممکن است بتواند علائم راهنمایی و رانندگی را از حرکت دست ماموران ترافیک شناسایی کند

چهارشنبه 15 بهمن 1399
22:16
مهدی چنگیز


اپل در حال تحقیق و توسعه بر روی تکنولوژی است که اپل کار بتواند با استفاده از آن حرکت دست ماموران ترافیک را شناسائی کند. به عنوان مثال در حالتی که تصادفی رخ داده باشند می‌تواند از طریق این شناسایی حرکات دست پاسخ مناسب را برای وسیله نقلیه داشته باشد.

هر چند اپل هنوز به صورت عمومی و رسمی قصد تولید اپل کار را اعلام نکرده است، اما شواهد بسیار زیادی که در حال سرازیر شدن به محیط وب می باشد هر چه بیشتر از قصد اپل از تولید وسیله نقلیه ساخت خود حکایت دارد. همین طور گزارش هایی از سند ابداعی جدیدی اخیراً منتشر شده است که یکی از آنها در ارتباط با واکنش نشان دادن وسیله نقلیه به حرکات دست مامور کنترل ترافیک می باشد.

همه این ها در تایید این مطلب می باشد که اپل در حال تصمیم گیری برای تولید این وسیله نقلیه می باشد. این سند ابداعی که تحت عنوان تشخیص حرکات دست کنترل کننده ترافیک نام دارد می‌تواند در ارتباط با به کاربردن حس گری باشد که در اپل کار مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

این سند توضیح می دهد که در موقعیت های مختلف چگونه داده های ایجاد شده می‌تواند توسط وسیله نقلیه شناسایی شود. آن طور که در این سند ابداعی آمده است لزوم بهبود رسانی در زمینه امنیت وسایل نقلیه و افزایش تقاضا در مورد سیستم های ناوبری خودکار و همین طور کنترل کننده وسایل نقلیه، لزوم استفاده از سیستم‌ها و حس گر های را به وجود می‌آورد که بتوانند از راه دور به تشخیص حرکات و همینطور جهت یابی بپردازند.

در ادامه در این سند ذکر شده است که ناوبری خودکار و سیستم های کنترل کننده می توانند توسط حس گر های ویژه‌ای در این زمینه جمع‌آوری شده و در مقاصد مختلفی به کار بروند. در این سند ابداعی حس گر های مختلفی معرفی شده اند و اعمال مختلفی که می تواند توسط این حسگرها رهبری شود در آن نیز ذکر شده است. اما با این وجود در پایان اشاره می شود که این سیستم هنوز محدودیت‌های زیادی خواهد داشت.

در این مورد بیان می‌شود که وقتی که حرکات دست اشخاص کنترل کننده ترافیک توسط این حس گر ها جمع‌آوری شد این اطلاعات می‌تواند به سایر وسایل نقلیه و وسیله های هوشمند دیگر و یا حتی اطلاعات ذخیره شده در مراکز داده به اشتراک گذاشته شود.


[ بازدید : 96 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

تیم کوک در مورد رشد و سرعت حرکت به سمت اپل سیلیکون خوش‌بین است

شنبه 11 بهمن 1399
20:29
مهدی چنگیز


مدیرعامل اپل تیم کوک می‌گوید که این شرکت هنوز کارهای زیادی در دست اقدام دارد اما از این که توانسته است اولین مک های اپل سیلیکونM1 را به بازار عرضه نماید خوشحال است. مدیر عامل اپل در کنفرانس اخیر خود با تحلیل گران گفتگو نمود و به سوال‌های آنها در مورد مک های M1 جواب داد و توضیح داد که در مورد حرکت اپل به سمت استفاده بیشتر از چیپ های اپل سیلیکون بسیار خوش بین است و از اولین محصولات تولید شده این شرکت با چیپ M1 بسیار احساس رضایت می‌کند.

او بیان داشت : ما هنوز در روزهای اولیه یک روند دو ساله ایم اما بسیار نسبت به پیشرفت آن خوشحالیم. او در این مورد بیان می کند که اگر شما تعداد کاربران زیادی که از PC به مک می آیند و همین طور افراد و مشتریان جدیدی که محصولات جدید اپل نظیر مک و آیپد را خریداری می‌کنند را در نظر بگیرید مشخص می شود که بیش از نیمی از خریدهای جدید حاصل از افرادی است که کاملاً در اکوسیستم اپل جدید بوده و پیش از آن دارای محصولات اپل نبوده اند.

بنابراین این بسیار خوشحال کننده است که هر روز مشتریان جدیدی با محصولات اپل آشنا می شوند. او در ادامه گفت که اگر به روند رشد در کامپیوترهای مک نگاه کنید اضافه نمودن مدل های جدید M1 به ما مسیر رشد تازه ای را ارائه می‌کند که در گذشته از آن بی بهره بوده ایم. به خصوص اگر سه ماهه اول امسال به خوبی پیش برود خبرهای بسیار خوبی در آینده برای کامپیوترهای ام یک خواهیم داشت.

اپل اولین مک های مجهز به چیپ های M1 را در سال قبل در مدل های مک بوک ایر، مک بوک پرو ۱۳ اینچی و مک مینی ارائه نمود. تا بحال بازخورد مشتریان تا حد زیادی مثبت بوده و از آنجایی که عملکرد این کامپیوترها در مقایسه با مک های قبلی و همین طور کامپیوترهای رومیزی ویندوز از کارایی بسیار بالاتری برخوردار است می‌توان تقاضای بسیار زیادی را برای آنها در بازار آینده انتظار داشت.


[ بازدید : 131 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

اپل در حال توسعه تاچ آی دی زیر صفحه نمایش برای آیفون بعدی می باشد

شنبه 11 بهمن 1399
20:25
مهدی چنگیز


آیفون بعدی احتمالاً دارای هر دو ویژگی فیس آی دی و نوعی از تاچ‌ ای دی که دارای حس گر های اثر انگشت نوری می باشد که در زیر صفحه نمایش تعبیه شده است. در ادامه بسیاری از گزارش های قبلی که می‌گفت اپل در حال تحقیق بر روی ساخت تاچ آی دی نوری زیر صفحه نمایش است گزارش جدیدی ادعا می‌کند که این ویژگی در حال آزمایش است و اگر درست از آب در بیاید و نتایج خوب باشد پیش‌بینی می‌شود که این تکنولوژی حتی بتواند در آیفون ۱۳ نیز به کار رود.

بر اساس گزارش وال استریت ژورنال چند تن از کارمندان اپل که نامشان برده نشده است تایید نمودند که این تاچ‌ایدی نوری جدید می تواند در کنار فیس آی دی هم چنان به عنوان یک ویژگی جدید به کار رود و یکی از این کارمندان سابق اپل که بر روی تاچ آی دی کار می کرد می گوید که نوع نوری این قابلیت تاچ آی دی می‌تواند بیشتر مورد نسبت به نوع تاچ‌ ایدی که به صورت اولتراسونیک کار خود را انجام می دهد امنیت بالاتری داشته باشد.

به هر حال این منبع می گوید که اپل این حس گر اثر انگشت نوری جدید را به کار نخواهد برد مگر آنکه ثابت شود می‌تواند به مانند تاچ‌ایدی کنونی از همان درجه امنیت برخوردار باشد. تاچ آی دی در حال حاضر در آیفون های مدل آیفون اس ای آیپد و مک بوک ها مورد استفاده قرار می گیرد و هر یک از سیستم ها می‌توانند از این قابلیت امنیتی جدید استفاده نمایند.

در آخرین گزارش ها مشخص شد که اپل در آیپد ۴ ویژگی حس گر تاچ آیدی را به دکمه خواب و بیداری sleep/wake اضافه نموده است. در هر حال پیش‌بینی می‌شود که اگر این ویژگی جدید تاچ‌ ای دی بتوانند به زودی مراحل تست و کنترل کیفیت خود را به پایان برساند می‌توان انتظار داشت که در آیفون نسل بعدی بتوانیم شاهد به کار رفتن این ویژگی جدید باشیم.


[ بازدید : 114 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

شرکت فاکسکان ۲۷۰ میلیون دلار برای ساخت کارخانه مونتاژ آیپد و مک بوک در ویتنام سرمایه گذاری می کند

سه شنبه 30 دی 1399
23:09
مهدی چنگیز


تامین کننده اصلی اپل فاکسکان مجوز لازم برای ساخت یک کارخانه ۲۷۰ میلیون دلاری در ویتنام را دریافت نمود که احتمالاً برای ساخت مک‌بوک‌پرو ها و آیپد های آینده به کار خواهد رفت. این گزارشی است که توسط رویتر منتشر شده است. این کارخانه جدید که در ایالت شمالی ویتنام به نام باک کیانگ Bac Giang واقع می باشد توسط شرکت ساختمانی Fukang Technology ساخته خواهد شد. این کارخانه پس از تکمیل قرار است که قادر به تولید ۸ میلیون لپ تاپ و تبلت در یک سال باشد.

فاکسکان یکی از بزرگترین شرکت‌های تامین کننده اپل محسوب می شود. در ماه نوامبر سال گذشته اپل شرکت فاکسکان را مجبور کرد که برخی از مراکز مونتاژ کننده مک بوک و آیپد خود را از چین به ویتنام منتقل نموده زیرا که اپل به دنبال تنوع بخشیدن به مراکز تامین کننده خود در کشورهای مختلف به غیر از چین می باشد.

بنابراین به نظر می رسد که منظور از لپ تاپ ها و تبلت ها در گزارش اخیر اشاره‌ای غیر مستقیم به تولید آیپد و مک بوک های آینده برای اپل می کند. فاکسکان بر اساس گزارشات در حدود یک و نیم میلیارد دلار در ویتنام تا به حال سرمایه‌گذاری کرده است و قصد دارد که امسال سرمایه‌گذاری خود را تا حدود ۷۰۰ میلیون دلار بیشتر افزایش داده و هزار کارگر بیشتر را نیز استخدام کند.

همین‌طور گفته می‌شود این شرکت به دنبال سرمایه ‌گذاری ۱.۳ میلیارد دلاری برای ساخت کارخانه دیگری در ایالت تان هوا ویتنام می باشد به دنبال بالا گرفتن جنگ اقتصادی میان آمریکا و چین اپل نیز تصمیم گرفته است که با سرعت هرچه بیشتر مراکز تولید و مونتاژ کننده آیفون را از چین مرکز زدایی کرده و آنها را به کشورهای دیگری نظیر هند و ویتنام به برزیل منتقل کند.

اپل از چندی پیش بخشی از تولید و مونتاژ آیفون های خود را در کشور هندوستان انجام می‌دهد و به نظر می‌رسد که در چند سال آینده شاهد انتقال کارخانجات بیشتری از چین به کشورهای دیگر باشیم.


[ بازدید : 126 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به texnoli است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]