ایرتگ توسط یک متخصص مسائل امنیتی هک و دوباره برنامه ریزی شد

سه شنبه 21 ارديبهشت 1400
0:04
مهدی چنگیز


ایرتگ اپل بر اساس آنچه که یک متخصص مسائل امنیتی کشف کرده است می‌تواند حک شده و نرم‌افزارهای آن مورد تغییر و دستکاری قرار گیرد و هر یک از عناصر تعریف شده برای این دستگاه می‌تواند برای عملکردهای مختلف مورد برنامه‌ریزی مجدد قرار گیرد.

محصولات اپل همیشه به خاطر درجات بالای امنیت شان شهرت دارند همین باعث می‌شود که کارشناسان مسائل امنیتی بخواهند آن ها را از جهات مختلف بررسی کنند و بر اساس آخرین تحقیقات ایرتگ اپل نیز توسط یکی از این کارشناسان مورد بررسی قرار گرفت. همان طور که می دانیم ایرتگ اپل یک هفته است که عرضه آن به بازار می‌گدرد و بر اساس تحقیق این کارشناس متخصص برخی از عناصر تعریف شده در ایرتگ می‌تواند مورد دستکاری توسط هکرها قرار بگیرد.

یکی از محققان شرکت امنیتی جرمان در توییتر خود اعلام کرد که آنها قادر بودند که بتوانند در میکروکنترلر های ایرتگ نفوذ کرده و عناصر آن را دوباره تعریف کنند. این خبر که برای اولین بار در منبع خبری ۸-Bit منتشر شد جزئیات بیشتری را در ارتباط با این وسیله مشخص می سازد. این محقق بعد از چند ساعت کار بر روی ایرتگ متوجه شد که می تواند به درون میکروکنترلر های وسیله نفوذ کرده و آن را دوباره برنامه‌ریزی کند.

به طور خلاصه این کارشناس ثابت نمود که برنامه‌ریزی مجدد میکروکنترلرها امکان پذیر است و همین طور می توان قابلیت های جدیدی را برای آن ها تعریف کرد. برای نشان دادن این امر او NFC URL پیش فرض اسکن شده با یک آیفون را به لینک سفارشی شده تغییر داد. در این صورت لینک به جای رفتن به سایت پیشفرض found.apple.com به لینک سفارشی شده کارشناس ارجاع داده شد.

البته با توجه به اینکه این تحقیق در مراحل اولیه خود وجود دارد این کارشناس اعتراف می کند که در نگاه اول نفوذ به درون ایرتگ کار بسیار مشکلی است. او با دستکاری ایرتگ کاری کرد که به کابل های مختلفی بتواند متصل شود در صورتی که مطابق پیشفرض این کابل ها فقط برای فقط برای شارژ این وسیله به کار می‌رود. این کاملاً سوال برانگیز است که تکنیک های مشابهی بتواند توسط افراد هکر در مقاصد مختلف به کار رود و سوالی در اینجا پیش می آید که تا چه حد می توان عملکردهای یک ایرتگ را مورد دلخواه تغییر داد و آن را دستکاری کرد.


[ بازدید : 83 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به texnoli است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]