زاکربرگ: ویژگی ردیابی و منع تبلیغات در iOS14 به صاحبان مشاغل کوچک آسیب اقتصادی وارد می آورد

پنجشنبه 15 آبان 1399
15:09
مهدی چنگیز


مدیر عامل فیس بوک مارک زاکربرگ اپل را مورد انتقاد قرار داد و بیان نمود که ویژگی بلاک کردن تبلیغات توسط کاربران در iOS 14 تواند صدمات جدی اقتصادی حاصل از COVID-19 را چند برابر کند. زاکربرگ در مراسم گزارش مالی بار دیگر این طور بیان نمود که اپل و نوع استراتژی اش می تواند به صاحبان مشاغل کوچک که در حال بازیابی از شرایط کرونا هستند آسیب برساند.

بر اساس گزارش بیزینس اینسایدر به طور اخص زاکربرگ ویژگی جدید ردیابی و بلاک کردن تبلیغات در نسخه جدید iOS 14 انتقاد قرار می دهد. بنابراین ویژگی اخیر به کاربران اجازه می‌دهد تا بتوانند هر اپلیکیشنی را در مورد اطلاعاتی که از آنها می خواهد ردیابی و یا در صورت لزوم بلاک کند. او این طور بیان می کند که کمپانی هایی مانند اپل می توانند تاثیرات منفی قابل توجهی بر مشاغل کوچک و بهبودی اقتصادی سال ۲۰۲۱ و یا فراتر از آن بگذارند.

او در ادامه می گوید که در حال حاضر تبلیغات سفارشی شده و شخصی سازی شده هدف دار در حال کمک به صاحبان مشاغل کوچک برای یافتن مشتریان خود و رشد کسب و کار و ایجاد مشاغل بیشتر می باشد. در حالی که زاکربرگ به طور اخص اپل را مورد انتقاد قرار می دهد و تاثیر منفی استراتژی های آنرا در مشاغل کوچک مورد هدف قرار می دهد، خود فیسبوک به کمپانی هایی که استراتزی شبیه اپل دارند اجازه می دهد تا در سایت خود تبلیغات کنند.

اپل قصد داشت که در به روز رسانی آخرین نسخه iOS 14 در ماه سپتامبر این ویژگی جدید را اعمال کند، اما این تغییرات تا اوایل سال ۲۰۲۱ به تاخیر افتادند. او در ادامه حرف های خود می گوید فیس بوک در سه ماهه اول ۲۰۲۱ تاثیرات منفی این تغییرات را احساس خواهد کرد. هم ‌زمان با این بیانیه، گروهی از صاحبان تبلیغات در فرانسه، دولت را بر سر مشکل مشابهی تحت فشار قرار دادند و امیدوارند که اپل بتوانند این ویژگی را برای مدت طولانی تری به تاخیر بیندازد.


[ بازدید : 67 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به texnoli است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار نمای چوبی چوب نما مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]